اهمیت و لزوم تبلیغات برای رشد کسبوکارهای آنلاین یک مسئله بسیار جدیه و بهعنوان یک رویکرد مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار میگیره. روشهای بسیار متنوعی برای تبلیغات در گوگل وجود داره که گوگل ادز بهعنوان محبوبترین شیوه تبلیغاتی شناخته میشه. گوگل بهعنوان یک موتور جستجوی قدرتمند، بهترین بستر برای تبلیغات هست و بازدهی بالایی رو ارائه میده؛ بههمینخاطر تبلیغات در بستر خود گوگل از طریق پلتفرم گوگل ادز یک راهکار مهم شناخته میشه. شما میتونید با آموزش رایگان گوگل ادز، کمپین تبلیغاتی خودتون رو راهاندازی کنید و با اجرای اون، کاربران هدف بیشماری رو به سمت سایت خودتون هدایت کنید و با افزایش نرخ ورود و بازدید از سایت، فروش خودتون رو هم افزایش بدید و به درآمدهای دلاری برسید. در این مطلب چگونگی کسب درآمد دلاری از طریق پلتفرم گوگل ادز رو شرح میدیم.
تبلیغات در گوگل ادز
آشنایی با نحوه تبلیغات در این سرویس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ و درک اون با شناخت گوگل ادز امکانپذیره. گوگل بهعنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان از میلیونها کاربر تشکیل شده که بهصورت مداوم از اون استفاده میکنند. کسبوکارهای مشابه بسیار زیادی در بستر گوگل وجود دارند که از طریق رفع نیاز کاربران درآمدزایی میکنند و گوگل سایتهای رقیب رو بر اساس الگوریتمهای تعریف شده خودش رتبهبندی میکنه. این وسط سئو سایت خیلی مهمه، اما نتایج حاصل از اون در مدت زمان طولانیتری آشکار میشه؛ بهخاطرهمین صاحبین سایتهای کسبوکار برای افزایش ترافیک سایت خودشون، از خدمات تبلیغات در گوگل ادوردز استفاده میکنند.
شبکهها و پلتفرمهای اجتماعی زیادی برای تبلیغات آنلاین وجود دارند؛ اما تبلیغات در گوگل ادوردز امکان تبلیغ در بستر خود گوگل رو فراهم ساخته و بههمیندلیل نتایج استفاده از این سرویس به سرعت مشخص میشه. این پلتفرم تبلیغاتی کمپینهای خودش رو بر اساس تبلیغات کلیکی و نمایشی، همچنین تبلیغ به ازای ایجاد تعامل راهاندازی کرده و با هدف قرار دادن مخاطبین شما، مشتریهای بالفعل رو به مشتریهای بالقوه و طرفدار تبدیل میکنه. با این حساب طبیعیه که فروش چند برابر بشه و به طبع درآمد شما هم روند صعودی قابلتوجهی رو داشته باشه.
کیفیت تبلیغ گوگل ادز
کیفیت این شیوه تبلیغاتی در خروجی اون قابل مشاهده هست. تاثیر سرویس گوگل ادز و نتیجهگرابودن اون یک مسئله ثابتشده هست؛ اما برای اینکه بتونید به یک خروجی ایدهآل از تبلیغات خودتون برسید، باید به چند فاکتور مهم از جمله: بهینهسازی داخلی وبسایت برای ایجاد تجربه کاربری مناسب، تعداد کلیکهای مدنظر در کمپین تبلیغاتی و تهیه یک متن تبلیغاتی جذاب و مرتبط با موضوع وبسایت توجه کنید. بهینهسازی این چند فاکتور سبب ارتقاء جایگاه شما در تبلیغات گوگل میشه.
طبیعتا یک تبلیغ جذاب، نرخ کلیک رو افزایش میده و تجربه کاربری مناسب در صفحه سایت شما به افزایش مدتزمان حضور مشتری در سایت و در نهایت خرید اون منجر میشه. علاوهبر افزایش فروش با افزایش نرخ ورود به سایت، کیفیت تبلیغات گوگل ادز امتیاز شما رو پیش گوگل افزایش میده و میتونید جایگاه اول گوگل رو به دست بیارید. به این ترتیب اعتمادسازی و برندسازی هم شکل میگیره.
اکانتهای مختلف گوگل ادز
برای اینکه بتونید کمپین تبلیغاتی خودتون رو راهاندازی کنید، باید یک اکانت یا حساب کاربری در گوگل ادز ایجاد کنید. اکانت تبلیغاتی این پلتفرم توسط شرکتهای دیجیتال مارکتینگ معتبر و پارتنر گوگل ارائه میشه. این اکانتها دو مدل اختصاصی و مدیریتشده هستند و تفاوت اونها در نحوه دسترسی به کمپین دیده میشه. همونطور که مشخصه در اکانتهای اختصاصی، مدیریت کامل کمپین به عهده سفارشدهنده تبلیغه و کارفرمایانی که دوره آموزش رایگان گوگل ادز رو پشت سر بذارند، میتونند از این نوع اکانت برای تبلیغات هدفمند خودشون استفاده کنند. در مقابل خرید اکانتهای مدیریتشده برای صاحبین سایتهایی که اطلاعات دقیقی در مورد نحوه اجرای کمپین ندارند، مناسبتر هست.
استفاده از اکانتهای مدیریتشده صرفا برای افراد کمتجربه نیست، بلکه همه صاحبین سایتهایی که فرصت کافی برای تبلیغ رو ندارند، میتونند از اکانتهای مدیریتشده استفاده کنند و تمام مسائل مربوط به اون رو به پشتیبان بسپارند. این افراد فرصت بیشتری برای تعامل با مشتری پیدا میکنند و میتونند با تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان بالقوه، فروش و درآمد خودشون رو چندین برابر کنند.
نکته:
در ایجاد کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز برای کاربران ایرانی یک نکته مهم وجود داره. گوگل بر اساس دستورالعملهای اداره کل داراییهای برونمرزی آمریکا، کاربران ایرانی رو در استفاده از برخی خدمات خودش تحریم کرده. به این ترتیب کاربران ایرانی باید برای ثبت سایت خود در گوگل ادز جهت ایجاد کمپین یک دامنه مشابه با پسوند دات کام یا پسوندهای بینالمللی دیگه رو خریداری کنند و دامنه جدید رو روی دامنه ir پارک کنند. این دامنه جدید نباید لینکهای زیادی به سایت آی آر داشته باشه. ازاونجاکه موتور جستجوی گوگل عملکرد بسیار هوشمندانهای داره و سریعا نقص قوانین رو تشخیص میده، ممکنه دراینصورت به سایت ایرانی مشکوک بشه و نهتنها اجازه تبلیغات به این سایتها رو نده، بلکه ممکنه سایت رو هم به حالت تعلیق دربیاره؛ بههمینخاطر نحوه انجام تبلیغات گوگل ادز برای کاربران ایرانی با وجود تحریم بسیار مهم هست.
مزایای تبلیغات گوگل ادز
تبلیغات گوگل ادز برای تمام کسبوکارهای فروش بهویژه کسبوکارهای نوپا که به تازگی وارد بستر گوگل شدن، مزایای قابلتوجهی به همراه داره. زمانی که این کمپین رو راهاندازی کنید، موتور جستجوی گوگل کلمات کلیدی پرسرچ سایت شما رو گلچین میکنه و تا هر زمان که شما بخواید، کسبوکار شما رو با سرچ کلمات کلیدی تبلیغ میکنه. این مورد باعث میشه که شما بتونید با سایتهای قدرتمند بر سر کلمات کلیدی وارد رقابت شوید و به سرعت رتبه خودتون رو افزایش بدید. باتوجهبهاینکه موتور جستجو تبلیغات شما رو بر اساس مخاطبین هدفتون نمایش میده، میشه با قطعیت راجعبه هدفمندبودن و نتیجهگرابودن تبلیغ صحبت کرد.
اگر بتونید روی کلمات کلیدی پرسرچ سرمایهگذاری کنید، قطعا به نتایج ایدهآلتری میرسید. این نوع تبلیغات در مدت زمانی که کمپین گوگل ادز در حال اجراست، آنچنان موثره که پس از مدتی ترافیک سایت شما برای همیشه افزایش یافته و به تبلیغات آنلاین دیگری نیاز نخواهید داشت. علاوهبر بیشتر دیدهشدن کسبوکارهای فروش و رسیدن به درآمد دلاری، بازگشت نرخ سرمایه هم عامل مهم دیگری هست که موفقیت این کمپینهای تبلیغاتی رو نشن میده.
تبلیغات نمایشی گوگل ادز
علاوهبر تبلیغات کلیکی که هزینه اون به ازای هر کلیک از اکانت سفارشدهنده تبلیغ کسر میشه، میتوان امکان انجام تبلیغات نمایشی رو هم بهعنوان مزایای تبلیغ در گوگل معرفی کرد. این پلتفرم تبلیغاتی از یک سرویس تبلیغات شبکه نمایشی برخورداره که میتونه تبلیغات وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف رو به نمایش بذاره.
هزینه تبلیغات گوگل ادز
هزینه تبلیغات در این سرویس تبلیغاتی کاملا مزایدهای و بهازای هر کلیک روی تبلیغ محاسبه میشه. در واقع این شما هستید که مشخص میکنید از کدوم کمپین با چه میزان هزینه برای تبلیغات کسبوکار خودتون استفاده کنید. اگر به تازگی فعالیت تجاری خودتون رو در بستر گوگل آغاز کردید، میتونید از کمپینهای ارزانقیمت که رقابت زیادی در کلمات کلیدی اون دیده نمیشه، استفاده کنید. بعد از اینکه به جایگاه بهتری در گوگل رسیدید، میتونید کمپینهای گرانقیمتی که بر اساس کلمات کلیدی پرسرچ ایجاد میشن رو انتخاب کنید. اگر رقابت بر اثر یک کلمه کلیدی بالا باشه، سفارشدهندگان تبلیغ هزینههای بالاتری رو برای اون پیشنهاد میدن. در نتیجه اگر میخواید با سایتهای قدرتمند وارد رقابت بشید، باید هزینه بیشتری برای تبلیغات گوگل ادز بپردازید.
بودجهبندی تبلیغات گوگل
شما هیچ محدودیتی در تعیین هزینه تبلیغات گوگل ندارید و میتونید با حداقل سرمایهای که برای بازاریابی در نظر گرفتید، کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز رو ایجاد کنید. شما میتونید مشخص کنید که گوگل تا چه مدت تبلیغات شما رو نمایش بده و اگر بعد از مدت تعیینشده هزینه کلیک روی تبلیغ در اکانت شما باقی مونده باشه، به حسابتون عودت میشه. این تبلیغات کاملا نتیجه محوره و بازگشتپذیربودن نرخ سرمایه با افزایش فروشتون هم قطعی هست. بودجهبندی تبلیغات به شما کمک میکنه که سایتهای رقیب رو بشناسید و با اندازهگیری میزان فروشتون با میزان تاثیر تبلیغات روی سایتتون آشنا بشید. به این ترتیب اگر لازم باشه میتونید استراتژی تبلیغاتی خودتون رو تغییر بدید یا کمپین رو مجددا راهاندازی کنید.
نکته: برای رسیدن به درآمد دلاری انتخاب کمپینهای گرانقیمت کافی نیست و شما باید نحوه درست مدیریت تبلیغات خودتون رو یاد بگیرید. اگر دانش کافی برای انجام این کار رو ندارید، به شما توصیه میکنیم که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر از نظر گوگل رو انتخاب کنید که بتونه صفر تا صد گوگل ادز رو به صورت رایگان در سایت خودش به شما آموزش بده یا اگر فرصت کافی برای مدیریت کمپین رو ندارید، بهتره که از شرکت وی دیجیتال مارکتینگ که خدمات گوگل ادز رو بهصورت حرفهای نتیجه محور و با تمرکز روی پرفورمنس ارائه میده، استفاده کنید.
جمعبندی
در این مطلب در مورد درآمدزایی با نرخ دلاری در بستر گوگل با کمک تبلیغات گوگل ادوردز صحبت کردیم. برای اینکه بتونید از طریق کسبوکار آنلاین درآمد دلاری داشته باشید، باید به هر شکلی که شده، فروشتون رو افزایش بدید. تبلیغات گوگل ادز به شما کمک میکنه که بتونید با سایتهای قدرتمند وارد رقابتشده و کاربران هدف رو به سمت سایت خودتون هدایت کنید. دراینبین باید یک محتوای تبلیغاتی جذاب تهیه کنید که مشتریان شما رو برای کلیک بر تبلیغ ترغیب کنه. تبلیغات گوگل ادز با هزینه مزایدهای بهترین راهکار برای داشتن درامد بالاست.
نظرات کاربران