0

چگونه یک روتین پوستی ایده آل برای پوست خشک داشته باشیم؟

چگونه یک روتین پوستی ایده آل برای پوست خشک داشته باشیم؟
بازدید 44

چگونه یک روتین پوستی ایده آل برای پوست خشک داشته باشیم؟

پوست شما به همان اندازه که شما منحصر به فرد است – این امر ضروری است که یک سفر مراقبت از پوست متناسب با نیازهای خاص شما را بپذیرید. اما وقتی نوبت به پوست خشک می رسد، مسیر رسیدن به پوستی درخشان و هیدراته را می توان با پیچ و تاب پر کرد.

میانبر؟ یک رژیم ثابت که برای رفع پوست خشک شده طراحی شده است. با ما همراه باشید تا نکات ضروری برای مراقبت از پوست خشک را به اشتراک بگذاریم و یک روال تغذیه را بررسی کنیم.

بیایید شروع کنیم.

علت خشکی پوست چیست؟


معمولی، روغنی، ترکیبی یا خشک. داشتن یک نوع پوست به چند عامل (ژنتیکی و هورمونی، در میان دیگران) بستگی دارد که عمدتاً خارج از کنترل شما هستند. چه چیزی در دست شماست؟ شناخت نوع پوست و نحوه مراقبت از آن و محصولات مراقبت از پوست

پوست خشک فاقد آب است، اما با ذخایر کم روغن طبیعی نیز کار می کند. و این روغن های طبیعی (آکا سبوم) به حفظ بهترین عملکرد سد پوست شما کمک می کند. چه چیزی باعث می شود که سد پوستی قابل توجه باشد؟ این ساختار شبیه آجر و ملات اولین خط دفاعی پوست شما در برابر دنیای بیرون است. و وظیفه اصلی آن محافظت از شما در برابر عوامل بیماری زا و در عین حال متعادل کردن سطح رطوبت پوست شما است.

اساساً، سد پوستی شما کمک می‌کند تا مواد بد (مواد تحریک‌کننده، آلودگی) و مواد خوب (آب، روغن‌ها) را از بین ببرید. اما، وقتی پوست خشکی دارید، لایه‌ای از پوست که سد شما آن را خانه می‌نامد برای همیشه تغییر می‌کند. این بدان معنی است که سلول های پوست شما بخشی از قدرت خود را برای حفظ و دوباره پر کردن آب از دست می دهند.

پوست خشک چگونه به نظر می رسد (و احساس می کند)؟


حساس است (به خارش، پوسته پوسته شدن و پوسته پوسته شدن فکر کنید)
منافذ تصفیه شده و به سختی قابل مشاهده دارید
به خصوص بعد از شستن صورت احساس سفت می کند
شما به رنگ مات (بدون درخشش) عادت دارید
گاهی اوقات این علائم در سراسر یا فقط در یک مکان خاص مانند بینی یا گونه ها ظاهر می شوند. در هر صورت، محصولات روتین پوستی در مراقبت از پوست هدفمند می تواند به رفع خشکی کمک کند و شما را در مسیری برای داشتن پوستی صاف و راحت قرار دهد.

روال گام به گام شما برای پوست خشک


هنگام ایجاد یک روال مراقبت از پوست برای مبارزه با خشکی، مانترا ساده است (و شاید کمی واضح است): آبرسانی، آبرسانی، آبرسانی! به دنبال محصولاتی باشید که به جبران رطوبت از دست رفته جهت رفع خشکی پوست در طول روز کمک می کند تا پوست شما را در طول روز هیدراته نگه دارد.

مرحله 1: پاک کننده روغن مغذی


اگر پوست شما خشک و تحریک شده است، انتخاب پاک کننده نادرست می تواند مسائل را اغراق آمیز کند. شوینده‌های خشن می‌توانند چربی طبیعی پوست را از بین ببرند و به سد رطوبتی آسیب بیشتری وارد کنند و باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و در برخی موارد تحریک شوند.

یک پاک کننده ملایم انتخاب کنید که به سد رطوبتی پوست شما احترام بگذارد. فکر می کنید از کجا شروع کنید؟ یک پاک کننده روغنی بهترین گزینه برای تمیز کردن عمیق است که پوست را صاف نمی کند. روغن روغن را جذب می کند و آن را برای از بین بردن آرام باقی مانده های چربی، آرایش ضد آب یا ضدآفتاب مقاوم در برابر آب ایده آل می کند. مهمتر از همه، به دنبال پاک کننده های روغنی با نرمی امولسیون باشید. این بافت ملایم به راحت نگه داشتن پوست خشک در حین پاکسازی و پس از آن کمک می کند.

مرحله 2: کرم دور چشم احیا کننده


محیط روزمره ما بیش از آنچه تصور می کنیم می تواند روی پوست ما تأثیر بگذارد. این عوامل موثر بر پوست، اکسپوزوم نامیده می شوند و شامل مواردی مانند اشعه ماوراء بنفش، دما، استرس و آلودگی می شوند.

متأسفانه، همه این عوامل روزانه می توانند مانع پوست ما شوند. یکی از نازک ترین نواحی پوست در کل بدن، ناحیه ظریف زیر چشم، به این عوامل استرس زا حساس است و آبرسانی و محافظت از آن را مهم تر می کند.

کانتور چشم شما نیز یکی از اولین مکان هایی است که چین و چروک ها ظاهر می شوند (به احساسات بی شماری فکر کنید که چشمان شما هر روز به بیان آن کمک می کند). بنابراین، اگر خطوط ریز چیزی است که هنوز در تلاش برای پذیرش آن هستید، یک کرم دور چشم مرطوب کننده و احیاکننده را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

مرحله 3: سرم آبرسان


هم صبح و هم عصر نیاز به یک سرم آبرسان برای کمک به افزایش سطح رطوبت طبیعی در پوست دارد. سرم ها همچنین می توانند به آرامش پوست کمک کنند، زیرا رطوبت شدید می تواند به کاهش احساس خشکی مرتبط با کم آبی کمک کند. به دنبال فرمول های حاوی مرطوب کننده هایی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشید.

اما کرم مرطوب کننده دقیقا چیست؟ این قهرمانان هیدراتاسیون با کشیدن مولکول‌های آب و اتصال به آنها و حفظ رطوبت در پوست کار می‌کنند. اسید هیالورونیک همچنین به پوست حجم می دهد و یک اثر حجیم ارائه می دهد و با از دست دادن خاصیت ارتجاعی مقابله می کند – سرم های اسید هیالورونیک را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند.

مرحله 4: مرطوب کننده هدفمند


اکنون زمان آن است که رطوبت را با یک فرمول آرام بخش ببندید. این مرحله به حفظ تمام خواص آبرسانی سرم کمک می کند، به علاوه از دست دادن رطوبت در طول روز به حداقل می رسد. از کجا شروع کنیم؟ یک مرطوب کننده سبک وزن و در عین حال سخت می تواند به آبرسانی عمیق، محافظت از سد رطوبت طبیعی شما و حمایت از پیری و چین و چروک کمک کند.

مرطوب کننده هیالورونیک برای پوست های خشک

مرحله 5: ضد آفتاب با طیف گسترده


فرقی نمی کند نوع پوست شما، ضد آفتاب ضروری است. استفاده روزانه از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کند و می‌تواند به توقف هرگونه کم‌آبی یا خشکی بیشتر ناشی از اثرات خشن خورشید کمک کند.

فرمول های معدنی انتخاب خوبی برای پوست های خشک و حساس هستند، زیرا به طور کلی برای طیف وسیعی از انواع پوست مناسب هستند. یک فرمول معدنی با مواد مرطوب کننده مانند ویتامین E انتخاب کنید تا به محافظت از پوست و تقویت دفاع طبیعی آن کمک کند.

کرم ضد آفتاب با طیف وسیع ISDIN برای پوست های خشک

مرحله اضافی شب: لایه بردار ملایم


شما تنها کسی نیستید که می‌پرسید: اگر پوست خشکی دارم می‌توانم لایه‌برداری کنم؟ این یک افسانه رایج است که شما نباید انجام دهید. اما پیروی از چند نکته، لایه برداری می تواند یک متحد ضروری برای پوست خشک باشد.

ابتدا اجازه دهید این افسانه را روشن کنیم: قانون طلایی این است که از لایه برداری دستی خودداری کنید. برخی از اسکراب ها و برس های لایه بردار می توانند پوست را تحریک کرده و منجر به خشکی و قرمزی بیشتر شوند. با پوست خشک، لایه بردارهای شیمیایی مانند AHA (اسیدهای آلفا هیدروکسی) معمولاً انتخاب خوبی هستند، به خصوص در فرمول های ملایم.

تا به حال در مورد اسید گلیکولیک شنیده اید؟ این یک لایه‌بردار AHA با خاصیت جذب آب است، به این معنی که در غلظت‌های پایین‌تر موثر است و در عین حال برای پوست خشک مهربان است. سعی کنید یک یا دو شب در هفته با اسید گلیکولیک شروع کنید و سپس در صورت نیاز از آنجا استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که حتما از ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا لایه برداری می تواند پوست را نسبت به آفتاب حساس تر کند.

کلام آخر

همنام ما روح در آغوش کشیدن زندگی و همه شگفتی های آن را تجسم می بخشد. به عنوان روزنامه نگاران سلامت، موضوعاتی را بررسی می کنیم که حواس را تقویت می کند و کنجکاوی را زنده نگه می دارد. ما بر این باوریم که پوست درخشان نتیجه یک بدن و ذهن سالم است. با بافتن زیبایی با علم، هدف ما الهام بخشیدن به شما برای جوان زیستن در هر سنی است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.